< Tilbage

Dørtelefon opstart29-04-2024 - 18:46

De nye døre og dørtelefonsystem er nu installeret og burde virke for alle. Der er stadig lidt hængepartier, så som udskiftning af dørcylindre i opgangsdøre, reparation af murværk, osv. der skal ses på i den kommende tid, men systemet er som sådan oppe og køre, og derfor sender vi denne mail med lidt tips og instrukser. 

Kære nabo,


De nye døre og dørtelefonsystem er nu installeret og burde virke for alle. Der er stadig lidt hængepartier, så som udskiftning af dørcylindre i opgangsdøre, reparation af murværk, osv. der skal ses på i den kommende tid, men systemet er som sådan oppe og køre, og derfor sender vi denne mail med lidt tips og instrukser. 


Vi er stadig i en opstartsfase, hvor vi skal lære det nye system at kende, så bær over med, hvis der er lidt børnesygdomme. Vi hører dog meget gerne fra jer, hvis I har udfordringer: skg69@outlook.dk 


Har du gæster eller lejer du din lejlighed ud, er det dit eget ansvar at informere om nedenstående i det omfang, det er nødvendigt. 


Opsætning af app:

 

Alle skulle gerne have modtaget et velkomstbrev fra BeSafe i postkassen, der indeholder en vejledning til opsætning af app. Det indeholder også en særlig kode, du skal bruge for at opsætte appen. Bestyrelsen kender ikke denne kode. 

 

Brug af brikchip:

 

Velkomstbrevet indeholder også tre brikchips. De nye brikchip giver adgang til porten, opgangsdørene og kælderrum. 


Port og opgangsdøre: Brikken holdes over det sorte felt, hvorefter systemet bipper, herefter skal man blive blive ved med at holde brikken på feltet 2-3 sekunder, indtil der høres et andet bip, og døren låses op. 


Kælderdøre: Brikken holdes over Scantron-dørcylinderen indtil lyset skifter til grøn. Herefter drejer man med hånden manuelt dørcylinderen mod uret, og døren åbner.


Bestilling af ny brikchip: vi skal have lavet en procedure for dette, men foreløbigt kan man skrive til bestyrelsen skg69@outlook.dk. 


Hvis du mister din nøglebrik, kontakt da bestyrelsen skg69@outlook.dk så vi kan spærre nøglen, og vi evt. kan bestille en ny til dig. Hvis du kender nummeret, der står på din chip, er det en stor hjælp, når den skal spærres. 


De gamle nøgler kan fortsat bruges til porten, opgangsdøre (når cylindrene er blevet skiftet forhåbentlig i den kommende uge), postkasser og lejligheder, men kan ikke bruges til kælderrum. Nye nøgler skal fortsat bestilles via DEAS. 


Det er muligt at få skiftet sine dørcylindre i postkasse og lejlighed til det nye briksystem, samt få en brikstyret hængelås til sit beboerrum i kælderen, men dette er noget, man selv skal bestille via BeSafe og afholde udgifter til, jf. mail pr. 9. februar 2024: http://skg69.dk/DK.aspx?accb0da0bb1511df851a0800200c9a67=1&newsid=1115


Brug af pinkode:

 

Porten ud til gaden har en pinkode. Koden er sendt på mail d. 29/4 2024. Koden vil blive skiftet ca. hver 3. måned, og vi skriver ud via fællesmail, når koden ændres. 


Formålet med at have pinkoden er, at vi kan få fjernet alle de nøglebokse, der sidder i porten og som ser rodet ud. 

 

Bestyrelsen ønsker at etablere et område dedikeret til nøglebokse, fx i cykelkælderen, mere info om dette senere. På den måde vil man på sigt kunne oplyse pinkoden til gæster, håndværkere, mv. som kan komme ind i gården og finde en nøgleboks, der giver adgang til resten af ejendommen - uden at vi skal have de grimme nøglebokse i porten, hvor alle kan se dem.
OBS! Det er ikke tilladt at opsætte nøgleboks i fællesområde uden bestyrelsens tilladelse - heller ikke i porten! Der er ikke givet tilladelse til dem, der sidder der nu.

 

Med venlig hilsen
Bestyrelsen

< Tilbage